Michelin
Michelin na świecie
W roku 1889, dwaj bracia, André i Edouard Michelin, rozpoczęli wielką ludzką i przemysłową odyseję mającą dostarczyć nowoczesnych rozwiązań związanych z transportem, będącym kluczem do swobody i rozwoju gospodarczego. Dokonać tego mieli poprzez nieprzerwane opracowywanie innowacji.
Michelin znajduje się w pierwszym szeregu na wszystkich rynkach oponiarskich oraz w dziedzinie usług związanych z podróżowaniem. Poprzez technologiczne przodownictwo, umiejętności opracowywania innowacji, wysokiej jakości produktów i usług oraz mocnych marek, Michelin jest w stanie wdrażać strategię globalnej ekspansji i poprawiać wydajność we wszystkich aspektach biznesu.
Michelin w Polsce
Michelin obecny jest w Polsce od 1994 r., kiedy to w Warszawie została założona pierwsza filia Grupy Michelin w Centralnej i Wschodniej Europie. W grudniu 1995 roku Grupa Michelin, kupuje pakiet większościowy akcji olsztyńskiej fabryki, stając się partnerem strategicznym i inwestorem na wielką skalę. Fabryka zmienia oblicze: pojawiają się kolejne inwestycje, nowe maszyny i urządzenia, nowe technologie i produkty, obowiązuje nowatorskie podejście do klienta i spraw jakości. Rusza produkcja ciężarowych opon całostalowych (1996), a w 1998 roku następuje otwarcie Zakładu Form. W 2000 roku w Warszawie zostaje otwarte Centrum Szkoleniowe dla dilerów. W 2001 roku olsztyńska fabryka rozpoczyna produkcję opon osobowych i ciężarowych pod marką Michelin. W otwartej w roku 2004 hali kordów wytwarza się kord impregnowany, który znajduje zastosowanie w technologii C3M - to już najwyższa półka! W styczniu 2005 roku fabryka w Olsztynie i Dyrekcja Handlowa Michelin Polska w Warszawie łączą się w jedną firmę: Michelin Polska S.A. Powstają nowe inwestycje Centrum Logistyczne, nowy Zakład Opon Osobowych i Dostawczych oraz Zakład Półfabrykatów.
W Olsztynie znajdują się: fabryka - 3 zakłady produkcyjne oraz 3 zakłady produkcji komponentów, nowoczesne Biuro Konstrukcyjne, Centrum Logistyki oraz Grupa Serwisów. Dyrekcja Handlowa, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż produktów Grupy Michelin w Polsce i w Krajach Nadbałtyckich, mieści również nowoczesne Centrum Szkoleniowe Michelin szkolące pracowników firmy oraz sieć partnerów handlowych.
Ludzik Michelin
Ludzik Michelin powstał w 1898 r. jako wypadkowa pomysłu braci Michelin i talentu plakacisty O'Galopa, alias Marius Rosssillon, by niemal od razu stać się wielkim sukcesem. Postać ewoluowała, tak aby być zawsze na czasie.
Zobowiązanie firmy Michelin
Opony MICHELIN zapewniają kierowcom bezpieczeństwo od nowości do ich zużycia, a to dzięki najnowszym innowacjom – oponie MICHELIN Primacy oraz oponom gamy MICHELIN CrossClimate. Standardy jakości Michelin, mierzone na wielu etapach produkcji, są wdrażane w jednakowy, niezwykle rygorystyczny sposób we wszystkich fabrykach Michelin na całym świecie. Gwarantuje to jakość naszych opon bez względu na miejsce produkcji. Michelin obrał za cel zwiększenie energooszczędności opon, jednocześnie zachowując znakomitą trwałość bieżnika, hamowanie na mokrej nawierzchni, komfort jazdy i niski poziom hałasu. Marka Michelin wie, że jakość opon jest sednem ich wartości.